Известие

Collapse
No announcement yet.

Скоба за избиване на втулка на заден мост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Скоба за избиване на втулка на заден мост

    Здравейте колеги,

    някой може ли да ми каже от къде мога да си намеря скоба за избиване на втулката на задния мост ( тази която е на главината ).

    Или поне размерите й, за да поръчам да ми я направят.
    Гледах в Е-лърна, има я схемата на скобата, но няма размери.
    Доколко ми е известно не е хубаво там да играе чук...

    Тука майсторите не щат и да чуят за такова нещо и ще се боря очевидно сам.

    Имам да сменям и 4те напречни щанги, тампоните на стабилизиращата щанга - тези неща със сигурност, а втулките ми изглеждат добре, но не мога да бъда сигурен, затова предпочитам да ги сменя - поне не струват кой знае колко пари, а ще се цапам.
    Огледа ми показа че само надлъжната щанга и биалетите са добре със сигурност. Явно надлъжната е сменяна от предишния собственик. На напречните - задните, тампоните им са така свити че лопат на ръка...
    А аз се чудя що ми носи колата

    Предполагам тая скоба ако я поръчам на стругар ще ми я направи за някаква не особено страшна сума.

    Планирам да сменя на напречните и шайбите с по-големи, да не вземе да ми се измъкне нещо в движение
    Attached Files
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

  • #2
    Ако не можеш да намериш - с прегаряне също може да стане, после с секач външния пръстен на тампона, но си е играчка, а и може да нараниш леглого на тампона......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #3
      Аз тампона го разпробих(през цялата гума) с малко свредло(4-5) и вътрешната втулка е аут.....външната я прорязох с лист от ножовка(по цялата дължина) и секача(тънко и остро секаче) след тва му разказва играта....но внимателно,без зверски блъскания.....
      Иначе,такава скоба се прави,но трябва да се занимава човек.............
      Аз не си бих правил при положение,че ще я ползвам през няколко години......в най-лошия случай.....
      Но ако се занимава човек с тая дейност,си е нужна.
      Last edited by undy; d.m.y г., 21:15.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Това добре, аз за вадене ще го извадя, но как да набия новия без да го повредя е главния въпрос.
        Ако нагрея главината дотолкова че да влезе новия лесно, дали ще повредя лагера?
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Comment


        • #5
          Само хубава преса. Към нея има и накрайници - хем ще извадиш, хем ще набиеш. Ако беше от Сф щях да те упътя
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
            Това добре, аз за вадене ще го извадя, но как да набия новия без да го повредя е главния въпрос.
            Ако нагрея главината дотолкова че да влезе новия лесно, дали ще повредя лагера?
            Ти нагрееш ли до такава степен,че да влезе леко новия тампон,гаранция ще разстопиш тампона.....набиването само на преса или в менгеме-аз мойте в менгеме ги стиснах и влезнаха перфектно.....малко масълце и си готов.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              А ако пробвам с як болт, контра гайка през голяма шайба и навиване полека - предполагам ще влезе.
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                А ако пробвам с як болт, контра гайка през голяма шайба и навиване полека - предполагам ще влезе.
                Абе може и да не стане. Трябва ти як, закален болт, гайка и много напън. И не една шайба
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Аз с болт пробвах и го скъсах после си свалих шенкела като пич и на пресата.

                  Comment


                  • #10
                    Сега погледнах, че тази втулка се води 32мм външен диаметър. Съответно правиш инструмента на 31мм, малката и около 34мм голямата част, с един високо якостен болт, около 110мм дължина М12 и си в джаза
                    Болта може и да е по-къс, ако въртиш голямата част за вадене и за слагане на тампона...
                    Общо взето това е идеята...
                    Last edited by BO; d.m.y г., 23:12.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Болтът трябва да е много як - 12 твърдост да пише на главата е най-добре. Като този, дето държи носачите отзад за амортесьора
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Взимаш камък от гидоре на който външния размер е като този на втулката (т.е. отвора на шенкела) от другата страна слагаш по-голям камък в който да влиза втулката, болта може и да не е от най-яките 8.8 мисля ще свърши работа, навиваш гайката и излиза.....
                        После по обратния ред монтираш.....
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                          Болтът трябва да е много як - 12 твърдост да пише на главата е най-добре. Като този, дето държи носачите отзад за амортесьора
                          12.9
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                            Взимаш камък от гидоре на който външния размер е като този на втулката (т.е. отвора на шенкела) от другата страна слагаш по-голям камък в който да влиза втулката, болта може и да не е от най-яките 8.8 мисля ще свърши работа, навиваш гайката и излиза.....
                            После по обратния ред монтираш.....
                            Цар си колега!
                            Това не ми беше дошло на ум!
                            Определено един болт и две-три гайки трябва да си купя

                            Гедоре определено имам и то не една
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Comment


                            • #15
                              Ей, как ти подсказаха този стар номер. И аз го ползвам пасториното ми за това, че има много камъни и са яки .... и с доживотна гаранция
                              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                              156 1.8TS 16V (01.2001)
                              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                              0879369082

                              Comment

                              Working...
                              X